اجاره ابزار برقی و موتوری

اجاره انواع ابزار ساختمانی و صنعتی

اجاره ابزار برقی و موتوری

اجاره انواع ابزار ساختمانی و صنعتی

اجاره انواع ابزار ساختمانی و صنعتی از قبیل اجاره چکش برقی، اجاره بالابر ساختمانی، اجاره بتونیر 300 لیتری، اجاره کمپکتور، اجاره ویبره برقی، اجاره ویبره بنزینی، اجاره تفنگ میخکوب، اجاره کاتر آسفالت بر، اجاره کاتر برش بتن، اجاره موتور برق و ...

انواع سایزهای میکسر بتن

يكشنبه, ۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۰۹:۴۴ ق.ظ | سهراب اشرفی | ۰ نظر

بتونیر


انواع سایزهای میکسر بتن:

 

میکسر بتن یا بتونیر که در انواع مختلفی از لحاظ سوخت، گیربکس و نوع دنده ارائه می شوند، در اندازه ها و حجم های مختلفی با توجه به نیاز پروژه وجود دارند. هر چه یک پروژه کوچک تر باشد، حجم میکسر بتن استفاده شده در پروژه نیز کوچک تر خواهد بود و برعکس. میکسر های بتن از حجم 200 لیتری برای پروژه های کوچکتر تا حجم 1000 لیتری برای پروژه های وسیع تر مورد استفاده قرار می گیرند. 

 

میکسر بتن کوچک یا آزمایشگاهی:

 

میکسر بتن کوچک یا میکسر بتن آزمایشگاهی برای مخلوط کردن بتن به صورت همگن مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع میکسر بتن برای مخلوط کردن و تولید بتن در حجم های کمتر استفاده می شود. هم چنین نمونه های اولیه ی بتن در آزمایشگاه را به کمک این دستگاه تولید می کنند. 

 

میکسر 250 لیتری یا 300 لیتری:

 

در بین اندازه های مختلف میکسرهای بتن، میکسر 250 لیتری یکی از پرکاربرد ترین و پر فروش ترین نمونه های میکسر بتن است. جنس دیگ این دستگاه از فولاد است و با دو چرخی که دارد امکان حمل و نقل را به راحتی برای کاربر فراهم می کند. این نوع میکسر بتن در دو نوع فرمان معمولی و فرمان گیربکسی و نمونه ی دو چرخ و چهار چرخ موجود است. همان طور که از نام دستگاه هم مشخص است، حجم این میکسر بتن، 250 لیتر است. نوع بنزینی، برقی و دیزلی این میکسر 250 لیتری نیز در بازار ارائه شده است. 

 

میکسر 400 لیتری:

 

برای پروژه های نسبتا وسیع درون شهری عموما از میکسر بتن 400 لیتری استفاده می شود که قادر به تولید بتن بسیار با کیفیتی است. این نوع میکسر بتن در سه نوع سوخت برقی و بنزینی و دیزلی ارائه می شود. دلیل استقبال از این نوع میکسر، حجم ایده آل و مناسب آن است. هم چنین امکان جابجایی این میکسر توسط دو یا چهار چرخ، وجود دارد. 

 

میکسر 500 لیتری:

 

این نوع میکسر که دارای پیمانه نیز می باشد در دو نوع دیزلی و برقی موجود است. این میکسر دارای باکت هیدرولیکی نیز می باشد که به بارگیری مصالح کمک می کند. سیستم انتقال قدرت در این میکسر به صورت تسمه پروانه ای است. 

 

میکسر 750 لیتری:

 

پروژه های وسیع تر نیاز به میکسر های بتن بزرگتری دارند. میکسر 750 لیتری نمونه ای مناسب برای این کار است. این میکسر دارای شیر و پمپ هیدرولیک است. 

 

میکسر 1000 لیتری:

 

بالاترین ظرفیت میکسر های بتن، در نمونه ی 1000 لیتری مشاهده می شود. از این نوع میکسر برای پروژه های با حجم بالا استفاده می شود. این دستگاه تجهیزاتی مانند جک، پمپ، شیر هیدرولیک و تانکر آب دارد.  

 

زمان احتیاجی برای آماده کردن هر بار بتون و ظرفیت کارکرد یک بتونیر چقدر می باشد؟

 

ظرفیت کارکرد در روز بستگی به سرعت عملکرد اوپراتور آن دارد. برای مثال در نوع 350 لیتری اگر 5 دقیقه زمان مخلوط شدن متریال را در نظر گرفته، از آنجایی که اغلب میکسرهای بتن به صورت دستی بارگیری می شود، زمان بارگیری و پر کردن بتونیر را سرعت عمل کارگر یا اوپراتور ساخت و تولید بتن تعیین می نماید. بدین صورت که باید مصالح به صورت مستقیم به داخل دیگ هدایت شده و یا اینکه در بتونیر هایی که دارای باکت هیدرولیکی می باشند، مصالح و متریال را به داخل باکت یا باکس ریخته می شود و به وسیله یونیت هیدرولیک، مصالح را به داخل دیگ گردان هدایت می کنند و سپس با چرخش دیگ بتن آماده می شود. این بارگیری از 5 الی 15 دقیقه می تواند طول بکشد و تخلیه آن حدوده 5 الی 10 دقیقه به طول می انجامد. میانگین کلیه عملیات تقریباً 20 الی 30 دقیقه به طول می انجامد.

 

مصرف سوخت بتونیر های دیزلی چقدر می باشد؟

 

تمامی این محصولات نیازمند انرژی جهت حرکت دادن دیگ می باشند. این بتونیر ها با موتور های دیزلی یا گازوئیلی به قدرت 5 اسب بخار به بالا کار می کنند لازم به ذکر است که در برخی موارد موتور هایی که نیاز به برق دارند و از دیزل ژنراتور ها استفاده می کنند. سوخت ژنراتور ها می تواند از گازوئیل باشد.

 

نسبت ترکیب مواد و متریال مختلف در هر مرحله از استفاده بتونیر به چه میزان می باشد؟

 

دستگاه برای ترکیب و مخلوط کردن ساخته شده است و غالباً با آن بتن درست می کنند که بتن تشکیل شده از آب، سیمان و ماسه و افزودنی های مجاز و غیره می باشد که این متریال باید با ظرفیت و واحد مشخصی ساخته شود که اگر کم یا زیاد شود در مرحله اول باعث خرابی بتون شده و در مرحله دوم باعث خرابی دستگاه می شود از این رو که بتن داخل دستگاه در داخل دیگ خشک شده باشد به سختی جدا شده و باعث می شود به دیگ بتونیر خساراتی وارد شود.

 

چگونه دیگ بتونیر آسان تر تمیز می شود؟

 

برای جلوگیری از چسبیدن بتن به بدنه دیگ، بهتر است با استفاده از یک لایه گریس صنعتی دیگ را چرب کنید تا به راحتی تمیز شود. توصیه می شود پس از اتمام کار، بلافاصله مخلوط آب و سنگ ریزه را به دیگ بتونیر درحال چرخش اضافه کنید و به مدت 15 الی 20 دقیقه شستشو دهید.

 

توان مصرفی در بتونیر ها بر حسب اسب بخار چقدر می باشد؟

 

در بتونیر ها از موتور های دیزلی بنزینی و برقی که از نظر قدرت با اسب بخار HP اندازه گیری می شود، استفاده شده. واحد در انواع موتور ها متفاوت بوده و نسبت به قدرتی که برای تجهیز دستگاه استفاده می شود متغیر است. هرچه حجم دیگ بزرگ تر باشد، توان موتوری آن نیز باید بیشتر باشد. این توان که از سوی کارفرمایان به صورت تجربی بدست آمده است از الکتروموتور هایی با قدرت 1 ، 2 و یا 3 اسب بخاراستفاده می شود. قدرت یک اسب مخصوص میکسرهای بتن 120 لیتری آزمایشگاهی می باشد و موتور و دینام هایی با قدرت 2و3 اسب بخار به بالا برای حجم های 250 لیتر الی 350 لیتر مناسب می باشد. در انواع 450 الی 550 لیتری با دینام 5.5 اسب سه فاز یا موتور های بنزینی و یا دیزلی یا برقی با قدرت 5 اسب بخار به بالا استفاده می شود.

 

تفاوت های بتونیر دنده زیر و دنده کمری چیست؟

 

فرق و اختلاف دیگ در بتونیر ها که وظیفه چرخش دورانی و مخلوط کردن متریال را دارد که برای چرخش خود نیاز به نیرو و انرژی ای دارد که به وسیله موتور های برقی یا بنزینی و گازوئیلی تأمین می شود. نیروی چرخشی به وسیله شفت به بدنه دیگ به دو روش منتقل می شود. روش اول آن است که به وسیله چرخدنده هایی که دور دیگ متصل می باشند و به اصطلاح دنده کمری و یا دنده دور می نامند، وارده شده و دیگ را می چرخاند.

در روش دوم که چرخ دنده در زیر دیگ تعبیه شده است، به وسیله زنجیر و به حالت دیفرانسیل دیگ را به حرکت در می آورد که در این نوع تجهیز صدای کمتری داشته ولی در عوض استهلاک بالایی دارد و در نمونه اول که دنده از دور و کمری بود این مشخصات بلعکس عمل می کند.

 

چگونه دستگاه خود را سالم نگه داریم، تا عمر آن بیشتر شود؟

 

بتونیر ها نباید به سرعت حرکت کنند زیرا بدون کمک فنر می باشند. در صورت یدک کش کردن نیز سرعت حرکت داده نشود، زیرا باعث شل شدن اتصالات بر اثر ضربات وارد شده می شود در نتیجه باعث خرابی دستگاه می شود.

 

همچنین این محصولات مجهز به دو چرخ درجه دو و روکش شده می باشند که لازم است در محافظت از آنها نهایت دقت به عمل آید.

 

بهترین روش ساخت بتن آن است که: اول آب را در دیگ ریخته، دیگ را به حرکت در آورید و سپس ماسه سیمان را اضافه کنید. زیرا در غیر این صورت متریال چسبیده و با تکان خودرن های دیگ، محور دچار خرابی می شود.

لازم است جهت عمر بیشتر دستگاه، پس از هر بار بتن سازی، داخل دیگ را شسته و تمیز کنید.

 

گیربکس نیاز به واسکازین دارد که مادام باید تهیه و سرویس شود.

موتور ها نیازمند سرویس هستند که باید هر 500 ساعت یک بار سرویس شوند.

برای یدک کش کردن حتماً از اتصال کامل اطمینان داشته باشید.

در مکان های نامناسب و شیب دار حتماً چرخ ها را به وسیله شیئ ای قفل نمایید.

از ضربه زدن به دیگ و موتور بپرهیزید.

دقت داشته باشید برق ورودی بدون نوسان و افت ولتاژ باشد.

دیگ دستگاه تنها در زمان بارگیری و تخلیه به گردش درآید.

برای حمل دستگاه بایستی توجه داشت به برق متصل نباشد.

 

بتونیر دست دوم

 

بتونیر همواره با مصالح متعدد مانند شن، ماسه و سیمان در تماس است که همین امر باعث می شود این دستگاه استهلاک بالایی داشته باشد و از طرفی نحوه سرویس و نگهداری اجزا مختلف دستگاه مثل موتور، شاسی، دیگ، دنده ها در بروز خرابی ها بسیار موثر می باشد. پس می توان نتیجه گرفت، خرید بتونیر دست دوم از ریسک بالایی برخوردار است.

 

مزایای استفاده از بتونیر

 

جلوگیری از هدر رفتن زمان: دستگاه ملات ساز یا بتونیر قابلیت جابجایی دارد که برای بتن ریزی در فضاهای مختلف، لازم به ساخت بتن جدید نیست. این ویژگی باعث صرفه جویی زمان می شود.

 

صرفه جویی در هزینه: برای ساخت بتن در دستگاه بتونیر به افراد زیادی احتیاج نیست و با استفاده از دستگاه مناسب، هزینه ها کاهش می یابد.

 

بتن ساخته شده توسط بتونیر، کیفیت بالاتری نسبت به روش مخلوط کردن دستی دارد.

  • سهراب اشرفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی