اجاره ابزار برقی و موتوری

اجاره انواع ابزار ساختمانی و صنعتی

اجاره ابزار برقی و موتوری

اجاره انواع ابزار ساختمانی و صنعتی

اجاره انواع ابزار ساختمانی و صنعتی از قبیل اجاره چکش برقی، اجاره بالابر ساختمانی، اجاره بتونیر 300 لیتری، اجاره کمپکتور، اجاره ویبره برقی، اجاره ویبره بنزینی، اجاره تفنگ میخکوب، اجاره کاتر آسفالت بر، اجاره کاتر برش بتن، اجاره موتور برق و ...

۱ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

بالابر ساختمانی سه فاز چیست

سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۰۶:۳۵ ب.ظ | سهراب اشرفی | ۰ نظر

بالابر ساختمانی سه فاز

بالابر ساختمانی سه فاز یکی از انواع بالابرهای مورد استفاده برای جابجایی مصالح است. خرید بالابر باید با توجه به ظرفیت مورد نیاز پروژه انجام شود. باید با توجه به حجم پروژه و وزن مصالحی که باید جابه جا شود، اقدام به خرید بالابر ساختمانی نمود. به طور مثال برای برخی پروژه ها خرید بالابر ساختمانی تک فاز مناسب بوده و خرید بالابر ساختمانی سه فاز لزومی ندارد. خطر خرید بالابر های ساختمانی که ظرفیت پایین تری نسبت به مقدار مورد نیاز دارند این است که امکان لنگر انداختن و واژگون شدن آنها وجود دارد. تولید کننده بالابر ساختمانی باید در گام اول ایمنی، کیفیت و کارایی قطعات بالابر را تضمین کند. هنگام خرید بالابر سه فاز مصالح باید در مورد ایمنی ترمز و کلید بالابر از کارشناس سوال کنید. 

با خرید بهترین بالابر ساختمانی سه فاز یا تک فاز می توان در هزینه ها صرفه جویی نمود. بالابر ساختمانی سه فاز برق کمتری در مقایسه با بالابر تک فاز مصرف می کند. از طرفی توان بالابر سه فاز نیز از بالابر تک فاز بیشتر است. بنابراین اگر کارفرما بتواند در محل پروژه برق صنعتی یا سه فاز مورد نیاز بالابر ساختمانی سه فاز را تامین کند، استفاده از این بالابر توصیه می شود.

 

قیمت بالابر ساختمانی سه فاز

بالابر ساختمانی قیمت های متفاوتی دارد. یکی از این عوامل تعیین قیمت بالابر تک فاز یا سه فاز بودن بالابر است. قیمت بالابر ساختمانی سه فاز به عوامل متعددی وابسته است. قیمت بالابر ساختمانی سه فاز بیشتر از بالابر ساختمانی تک فاز است. قیمت بالابر سه فاز وابسته به ظرفیت و برند است. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت انواع بالابر ساختمانی ظرفیت آن می باشد. ارزان ترین بالابر ساختمانی سه فاز نوع چینی آن است. قیمت بالابر ساختمانی سه فاز برای پیمانکاران بسیار مهم است چرا که تقریباً با حمل بار ۷۵۰ کیلویی این بالابر ساختمانی سه فاز به راحتی می توانید از پس نیاز بسیاری از فعالیت های سطح بالای ساختمان سازی برآیید.

قیمت انواع بالابر ساختمانی سه فاز

بالابر ساختمانی سه فاز از وزن ۳۵۰ ، ۵۰۰ و ۷۵۰ کیلو و ۱ تن بسته به نوع موتور و گیربکس قابل عرضه می‌باشد که در ادامه به قدرت موتور و مشخصات گیربکس بالابر سه فاز خواهیم پرداخت. بالابر ساختمانی سه فاز ۳۵۰ کیلویی متشکل از یک موتور ۳ اسب سه فاز و گیربکس سایز ۸۶ و بکسل نمره ۸ و باکت معمولی ۵۰ در ۵۰ می باشد. بالابر ساختمانی سه فاز ۵۰۰ کیلویی متشکل از یک الکتروموتور ۵/۵ اسب سه فاز ترمزدار و گیربکس سایز ۱۱۰ و بکسل نمره ۱۰ بسته به نوع معمولی و نتاب میباشد. باکت این دستگاه بالابر سه فاز از ابعاد بزرگتری نسبت به باکت بالابر ۳۵۰ کیلویی ساخته شده است. 

بالابر ساختمانی سه فاز ۷۵۰ کیلویی از یک موتور ۵/۷ اسب سه فازترمزدار و یک گیربکس سایز ۱۳۰ و وینچ قویتری نسبت به بالابر ۵۰۰ کیلو و بکسل نمره ۱۰ یا ۱۲ بسته به نوع بکسل معمولی و بکسل نتاب تشکیل شده. بالابر ساختمانی ۱ تن یا ۱۰۰۰ کیلویی باید از یک موتور ۱۰ اسب سه فاز ترمزدار درجه یک و گیربکس سایز ۱۵۰ یا ۱۸۵ استفاده گردد. در این سایز دستگاه وینچ و پایه ها باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد و ریل بکار رفته باید از ناوانی نمره ۱۰ یانمره ۱۲ استفاده گردد و بکسل بکار گرفته شده بهتر است از نوع نتاب و نمره ۱۲ به بالا باشد. توصیه میشود برای آسیب دیدگی کمتر دستگاه بالابر سه فاز از تابلو برق یا همان تابلوفرمان استاده گردد تا در مواقع ضروری مثل قطعی برق و نوسان به الکتروموتور آسیب وارد نگردد.

 

قیمت بالابر سه فاز

قیمت بالابر سه فاز را می توان به صورت آنلاین از سایت عمران مدرن استعلام نمود. عمران مدرن ارائه دهنده بهترین برندها با بهینه ترین قیمت بالابر سه فاز می باشد. از مزایای خرید اینترنتی صرفه جویی در زمان و هزینه است. همچنین می توان قیمت بالابر سه فاز را به همراه مشخصات و ویژگی های آن استعلام نمود و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کرد.

 

بالابر سه فاز

در مراحل اجرایی برای ساخت بناهای بلند مرتبه چالش جدی در حمل و نقل مصالح است. هر چه ارتفاع بناهای در حال ساخت بالاتر می شود، شرایط حمل و نقل مصالح نیز با چالش های جدی تری مواجه خواهد شد. چرا که مصالح ساختمانی در تمامی نمونه ها از وزن و حجم قابل توجهی برخوردار هستند.  از حجم بالای مصالح فله ای تا استقرار تجهیزات متعدد ساختمان سازی در ارتفاع میان طبقات بدون بهره مندی از یک بالابر ساختمانی مناسب امکان پذیر نمی باشد. البته هر بالابر ساختمانی را نمی ‌توانید در بطن فعالیت ‌های هر کارگاه ساختمان سازی به کار اندازید. گاهی وزن مصالح برای جابجا شدن بسیار بالا است. چنین کارگاه ‌هایی نیاز به بالابر ساختمانی سه فاز دارند. وزن بالای مصالح در عین جابجایی های عمودی باعث می شود تا نیاز به تأمین بالابر ساختمانی سه فاز جدی ترین فاکتور باشد.

خرید موتور بالابر سه فاز

بالابر های سه فاز برای کشش 300 کیلوگرم بار به بالا مناسب است. علت نصب گیربکس های قوی به دلیل قدرت بیشتر دینام های سه فاز است. به همین دلیل ابعاد گیربکس های قوی تر هم بزرگتر از گیربکس های معمولی می باشد. بالابر ساختمانی سه فاز ابعاد بزرگتری نسبت به بالابر های تکفاز دارند. قیمت بالابر ساختمانی سه فاز تحت تاثیر عامل های زیادی است. کیفیت گیربکس مورد استفاده در موتور بالابر ساختمانی سه فاز در سطح مطلوبی باید قرار داشته باشد و دنده های گیربکس از آلیاژ با کیفیت تولید شده باشند تا دستگاه ظرفیت مناسب را جهت حمل بار داشته باشد.

عوامل موثر بر قیمت بالابر ساختمانی سه فاز

قیمت بالابر ساختمانی سه فاز تحت تاثیر عامل های زیادی است. قیمت بالابر ساختمانی سه فاز بسته به نوع موتور و گیربکس و نوع آهن بکارگرفته متفاوت است. با افزایش ظرفیت موتور بالابر ساختمانی سه فاز قیمت بالابر ساختمانی سه فاز افزایش می باید. از طرفی باید قیمت بالابر ۷۵۰ کیلویی را به عنوان یک فاکتور تاثیرگذار در این انتخاب در نظر گرفت. وقتی پای بهره مندی از یک بالابر ساختمانی سه فاز با قدرت بالا در میان است، جدا از بحث تامین ظرفیت کافی، قیمت بالابر ساختمانی سه فاز نیز نقش کلیدی پیدا می کند. از یک بالابر ساختمانی ۷۵۰ کیلویی تا نمونه‌ های یک تنی تفاوت ‌قیمت بسیار فاحشی وجود دارد. نکته ای که می تواند انتخاب بالابر ساختمانی سه فاز را تحت تأثیر قرار بدهد. به هر صورت وقتی تامین نیاز به طور کامل صورت می گیرد، قیمت بالابر ۷۵۰ کیلویی تبدیل به یک برگ برنده در سطح استقبال از آن خواهد شد.

 

بالابر ساختمانی سه فاز ۵۰۰

جهت حمل بار در ساختمان هایی با ارتفاع بیشتر از ۲۰ متر، یا زمانی که نیاز است بارهایی بیشتر از ۲۵۰ کیلوگرم در ساختمان حمل شود، از بالابر ساختمانی سه فاز 500 کیلویی استفاده می شود. این دستگاه را می توان پراستفاده ترین نوع بالابر در ساختمان های دارای برق سه فاز دانست. بالابرهای ساختمانی سه فاز ۵۰۰ کیلویی دارای ظرفیت و قدرت بیشتری نسبت به نوع ۳۵۰ کیلویی بوده، اسکلت آن ها محکم تر و جوش های آن مستحکم تر می باشد. همچنین گیربکس آن ها قدرتمندتر است. قیمت بالابر ساختمانی سه فاز 500 کیلویی نیز از نوع ۳۵۰ کیلویی بیشتر است.

 

بالابر ساختمانی چینی ۵۰۰ سه فاز

اگر سری به بازار خرید بالابر ساختمانی سه فاز بزنید با محصولات سه کشور روبرو خواهید شد. برندهای ایرانی، برندهای چینی و برندهای یوگوسلاوی، بهترین بالابر ساختمانی در ایران است. بالابر ساختمانی سه فاز چینی ارزان ترین نوع بالابرهای ساختمانی سه فاز است. بالابر سه فاز چینی به راحتی در بازار ایران در دسترس هستند.