اجاره ابزار برقی و موتوری

اجاره انواع ابزار ساختمانی و صنعتی

اجاره ابزار برقی و موتوری

اجاره انواع ابزار ساختمانی و صنعتی

اجاره انواع ابزار ساختمانی و صنعتی از قبیل اجاره چکش برقی، اجاره بالابر ساختمانی، اجاره بتونیر 300 لیتری، اجاره کمپکتور، اجاره ویبره برقی، اجاره ویبره بنزینی، اجاره تفنگ میخکوب، اجاره کاتر آسفالت بر، اجاره کاتر برش بتن، اجاره موتور برق و ...

معرفی انواع قیچی میلگرد بر

سه شنبه, ۸ اسفند ۱۴۰۲، ۰۱:۵۷ ب.ظ | سهراب اشرفی | ۰ نظر

معرفی انواع قیچی میلگرد بر


قیمت قیچی میلگرد بر می‌تواند بر اثر عواملی مانند کیفیت، جنس بدنه، مدل و میزان کارایی در هنگام ایجاد خمش و برش دچار تغییر شود که باید در زمان انتخاب این محصول چنین مواردی را در نظر بگیرید.

قیچی یا گیوتین میلگرد یکی از ابزارهای بسیار کاربردی برای ساخت‌وساز محسوب می‌شود و همان‌طور که از نام این محصول مشخص است برای بریدن انواع میلگردهای ساختمانی در اندازه‌های مورد نیاز به‌کار می‌رود.

توضیحاتی در مورد قیچی میلگرد بر و کاربرد آن
کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد به‌طور معمول این مقطع فولادی را در اندازه‌های ۶ و ۱۲ متری می‌سازند اما در مواردی برای مصارف ساختمانی نیاز است تا قطعات کوچک‌تری از میلگرد مورد استفاده قرار گیرد.

استحکام و مقاومت بالای میلگرد باعث می‌شود که برش آن‌ها کاری سخت و دشوار باشد از همین رو باید از ابزار مناسبی برای این منظور استفاده کرد که در چنین حالتی قیچی میلگرد به‌کار می‌رود.

در سازه‌های بتنی استفاده درست و اصولی از میلگردها در اندازه‌های مختلف اهمیت بسیار زیادی دارد به همین دلیل خرید یک گیوتین میلگرد برای هر پروژه ساختمانی لازم و ضروری است.

انواع قیچی میلگرد بر
قیچی میلگرد بدون شک مهم‌ترین و اساسی‌ترین ابزار برای آماده‌سازی میلگرد در اندازه‌های مناسب است و باید این را در نظر بگیرید که طول و اندازه مقطع باید از بسیاری جهات دقیق باشد زیرا یک ساختار تقویت‌کننده در سازه به‌شمار می‌رود.

از همین رو باید به‌خوبی انواع گیوتین میلگرد را بشناسید و متناسب با نیازهای پروژه خود یکی از مدل‌های مناسب را خریداری کنید، مهم‌ترین مدل‌های مورد استفاده برای برش میلگرد به شرح زیر هستند.

قیچی میلگرد بر دستی
چنین مدلی با نیروی واردشده از سوی دست فرایند برش میلگرد را انجام می‌دهد و در پروژه‌هایی که حجم کار پایین باشد، می‌توان از آن برای برش مقاطع فولادی با سایزهای مختلف استفاده کرد.

نحوه کار با این نوع قیچی میلگرد بسیار راحت و آسان بوده از همین رو نیازی به حضور نیروی متخصص ندارد، از طرفی یکی از موارد مهمی که باید در رابطه با این مدل در نظر گرفت مربوط به پایین‌بودن دقت دستگاه است.

مزایا قیچی میلگرد دستی
اگر بخواهیم مزایای قیچی میلگردهای دستی را بررسی کنیم باید به مواردی همچون نحوه استفاده ساده و آسان، عدم نیاز به نیروی انسانی آموزش‌دیده و قیمت مناسب در مقایسه با دیگر مدل‌های موجود در بازار اشاره کرد.

معایب قیچی میلگرد دستی
با درنظرگرفتن این موضوع که در مدل دستی قدرت عضلانی اپراتور (کارگر) برای انجام برش اهمیت زیادی دارد، میزان قدرت بدنی انسان و فشاری که در زمان انجام این فرایند تحمل می‌کند از مشکلات خمش و برش با استفاده از قیچی میلگرد است.

از همین رو برش میلگرد با کمک قیچی دستی مانند گذشته آسان نیست و نیاز به اعمال فشار زیادی دارد که می‌توان گفت در بیشتر مواقع از قدرت بدنی افراد خارج است.

بر همین اساس چنین ابزاری در توانایی انجام کار و برش میلگردهایی با قطر بیشتر محدودیت‌هایی را به‌دنبال دارد که از معایب اصلی قیچی میلگرد دستی به‌شمار می‌رود.

علی‌رغم اینکه در گذشته استفاده از قیچی دستی گستردگی زیادی داشت اما درحال‌حاضر با توسعه بیشتر ساخت‌وساز و همچنین تقاضای صنعت ساختمانی، شاهد افزایش قطر میلگردها هستیم که نیاز به ابزاری با سرعت بالا دارد.

یکی دیگر از معایبی که برای این مدل در نظر گرفته می‌شود این است که با توجه به دقت برش پایین در هنگام کار با قیچی دستی امکان دارد میلگردها دچار آسیب شوند.

قیچی میلگرد بر هیدرولیک
یکی از متداول‌ترین مدل‌های گیوتین میلگرد که در صنایع ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد هیدرولیکی نام دارد که در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود.

از انواع مدل‌های قیچی هیدرولیکی می‌توان برای برش میلگردهایی با قطر ۲۵، ۲۸ و ۳۲ استفاده کرد که معمولا نیروی محرکه با استفاده از یک پیشرانه تک‌فاز یا ۳فاز تأمین می‌شود.

وجود سیلندر تحت فشار روی یکی از بازوهای این مدل باعث می‌شود تا هنگامی که کاربر ۲ بازو را نزدیک‌تر می‌کند، پیستون جابه‌جا شود و فرایند برش به اتمام برسد.

مزایای قیچی میلگرد هیدرولیک
نیروی خروجی تولیدشده توسط قیچی هیدرولیکی بالا است و این مورد امکان برش با دقت بالا را برای میلگردهایی که قطر بیشتری دارند به‌خوبی فراهم می‌کند.

سرعت بالاتری در مقایسه با نمونه‌های دستی دارد، از دیگر مزایا می‌توان به مواردی همچون عمر بالا و قابلیت جابه‌جایی راحت اشاره کرد که موجب می‌شود این مدل مورد توجه بسیاری از خریداران قرار بگیرد.

معایب قیچی میلگرد هیدرولیکی
برای انتقال نیرو در قیچی میلگرد بر هیدرولیکی از یک سیال استفاده می‌شود که در مقایسه با قیچی‌های گیربکسی سرعت کم‌تری دارد و در پروژه‌هایی که سرعت عمل اهمیت داشته باشد، این مدل زیاد کاربردی نیست.

قیچی میلگرد بر باتری
یکی دیگر از مدل‌های قیچی میلگرد که می‌توان برای پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار داد به‌صورت شارژی است که با استفاده از باتری، نیروی لازم برای برش را تأمین می‌کند.

در رابطه با مزایای این مدل باید به مواردی همچون سرعت مناسب، قابلیت حمل آسان و حجم پایین قیچی‌های شارژی اشاره کرد که می‌تواند آن‌ها را به یکی از مدل‌های مناسب برای پروژه‌های ساختمانی تبدیل کند.

مهم‌تریم موردی نیز که به‌عنوان عیب این دستگاه در نظر گرفته می‌شود محدودیت در قطر برش بوده که معمولا برای میلگردهایی با اندازه ۱۶ میلی‌متر مناسب است.

علاوه‌بر مواردی که به آن‌ها اشاره شد یکی دیگر از مدل‌های گیوتین میلگرد با عنوان مکانیکی یا گیربکسی شناخته می‌شود که از سرعت بالایی برخوردار بوده و سیستم برش در دستگاه چرخ فلایویل است.

فاکتورهای مهم در انتخاب قیچی میلگرد بر
مانند هر دستگاه و ابزار صنعتی دیگری باید در زمان خرید قیچی میلگرد نیز عوامل مختلفی را مد نظر قرار داد که شامل سرعت، سیستم برق، جنس بدنه، کیفیت، ابعاد و دیگر معیارهایی دیگر است که به شما کمک می‌کند تا محصولی مناسب و با کارایی بالا را خریداری کنید.

برای خرید قیچی میلگرد مناسب به کجا مراجعه کنیم؟
با توجه به اینکه دقت، سرعت و کیفیت در انجام فرایند برش میلگرد از اهمیت زیادی برخوردار است و دستیابی به این موارد به نوع دستگاه میلگرد بر بستگی دارد باید یک فروشگاه معتبر را برای این منظور انتخاب کنید.

از همین رو سایت سهند ابزار با چندین سال سابقه در راستای عرضه تجهیزات صنعتی، به‌عنوان یکی از فروشگاه‌های معتبر شناخته می‌شود که می‌توانید برای خرید قیچی میلگرد با کارایی مناسب و بهترین کیفیت سری به این فروشگاه اینترنتی بزنید.

جمع‌بندی
قیچی میلگرد بر یکی از ابزارهای کاربردی برای ساختمان‌سازی است که در انواع مدل‌های دستی، هیدرولیکی، شارژی و مکانیکی به بازار عرضه می‌شود و شما می‌توانید برای خرید محصولی مناسب و باکیفیت از فروشگاه سهند ابزار کمک بگیرید.

 

منبع

  • سهراب اشرفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی